//Waarom zakelijke telefonie vervangen?

Waarom zakelijke telefonie vervangen?

Niemand wil een zakelijk telefoonsysteem dat slecht presteert. Het begint met kleine irritaties, maar uiteindelijk ontstaan er problemen die grotere effecten hebben. Verwarring over wie welk telefoontje beantwoordt, hoge onderhoudskosten, volle voicemailbox, klanten die klagen over slechte geluidskwaliteit en andere frustraties kunnen ertoe wijzen dat je telefoonsysteem aan vervanging toe is.

Als je één van de volgende vijf tekenen herkent, wordt het wellicht tijd om eens na te denken over een alternatief voor je telefoonsysteem.

  1. Slechte geluidskwaliteit

Haperende, storende of wegvallende gesprekken: jouw klanten en medewerkers zouden hier geen last van moeten hebben. Dit heeft een negatief effect op je hele bedrijf. 85 procent van de mensen die een bedrijf belt dat niet bereikbaar is, belt niet terug. Je verliest hiermee dus direct klanten.

Er kunnen natuurlijk verklaarbare redenen zijn voor een slechte gesprekskwaliteit. Zoals router- of ISP-problemen. Bel je via internet, zorg er dan voor dat je internetverbinding op orde is. Fieber kan je adviseren wat de beste optie is voor jouw locatie.

  1. Onduidelijk keuzemenu

Een moeilijk begrijpbaar keuzemenu kan op de zenuwen werken van jouw bellers. Een eindeloos doolhof van een menu en lange wachttijden zorgt voor grote frustraties. Met als gevolg: de potentiële klant hangt op en belt de concurrent.

Jouw zakelijke belsysteem zou je gemakkelijk zelf moeten kunnen instellen. Aan de hand van een vooraf gedefinieerd belplan stel je de basis in. Even weinig capaciteit bij de receptie? Dan voeg je zelf makkelijk een collega toe om de overloop van telefoontjes op te vangen. Is je bedrijf vandaag een uurtje eerder dicht in verband met een personeelsfeestje? Je voegt makkelijk een tijdelijk welkomstbericht in en de beller wordt daarna doorgestuurd naar de voicemailbox.

Met ons format ontwerp je makkelijk je eigen belplan dat begrijpbaar is voor jouw kanten, zodat ze niet vroegtijdig ophangen.

  1. Niet locatie onafhankelijk

Voor iedereen is het wel eens makkelijk om een dagje thuis te werken. Bijvoorbeeld als je kind ziek is, je wasmachine gerepareerd moet worden of gewoon omdat je thuis meer aan werken toe komt dan op kantoor. Het is handig als je telefoonsysteem de mogelijkheid biedt dat je overal kunt werken.

Als je telefoonsysteem vereist dat je op kantoor bent om bereikbaar te zijn, kun jij en je medewerkers niet op afstand werken. Met Hosted VoIP kun je dit wel. Op afstand inloggen en je belt via het zakelijke nummer. Alle telefoontjes komen hiermee meteen op één factuur.

Maakt jouw bedrijf gebruik van softphones of webtelefoons? Hiermee kan je met behulp van een headset via de computer bellen. Met de juiste telefonie oplossing kun je hierop inloggen vanaf elke locatie. Vindt er een noodgeval plaats waardoor je niet meer op kantoor kunt werken? Dan kan het bedrijf toch blijven draaien.

  1. Moeilijk schaalbaar

Groeit jouw bedrijf? Dan is het handig dat je telefonie schaalaar is. Sommige telefoonsystemen vereisen hiervoor een aanpassing die door een monteur moet worden verricht. Extra gebruikers moeten handmatig worden toegevoegd. Dat is natuurlijk erg inefficiënt en zou geen beperking moeten zijn.

Een hosted telefoonsysteem is schaalbaar. Een belletje naar onze supportafdeling en ze regelen meteen een nieuwe gebruiker voor je. Hiervoor krijg je geen extra factuur, het zit gewoon bij onze service in. Je kunt het ook zelf doen als het veel voorkomt. Jouw nieuwe werknemers zijn meteen up-and-running!

  1. Weinig belfuncties

Er is meer op de wereld dan de wacht-functieantwoordapparaat en andere basis functies. Kunnen jouw bellers bijvoorbeeld het keuzemenu nog een keer afluisteren? Krijgen ze een vriendelijk wachtmuziekje te horen als ze in de wacht worden gezet?

Onderzoek wijst uit dat mensen na de wachtmuziek meer interesse tonen in je product of dienst, positiever het gesprek in gaan en daardoor minder snel geïrriteerd zijn. Een basic telefoonsysteem biedt deze functie vaak niet.

Laat telefonie jouw bedrijf niet de kop kosten

Herken je één of meerdere van bovenstaande tekenen? Deze kunnen ongewild obstakels vormen voor jouw klanten. Het is al moeilijk genoeg om klanten te werven, maar het is nog moeilijker als je telefoonsysteem niet meewerkt. Bel ons op 088 – 25 50 100 en onze telefonie specialist denkt met je mee hoe jouw telefonie verbeterd kan worden..

By | 2017-09-08T12:24:39+00:00 september 8th, 2017|News|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment